Самостійна робота №1
Варіант I
1. Юннати зібрали 420 г насіння буряків і 360 г насіння моркви. Четверту частину від усього насіння вони посіяли, а решту віддали на дослідницьку станцію. Скільки грамів насіння посіяли юннати?
2. Обчислити.
3. Знайти частку та остачу від ділення: 66 : 8.
Варіант II
1. Школярі зібрали 240 кг липового цвіту і 180 кг ромашки. Третину лікарських трав вони віддали в аптеку, а решту — до лікарні. Скільки кілограмів лікарських трав віддали школярі до лікарні?
2. Обчислити.
3. Знайти частку та остачу від ділення: 49 : 6.
Додаткове завдання (для обох варіантів)
Один менший автобус вміщує 30 пасажирів, а більший — 40. Скільки потрібно менших автобусів, щоб розмістити стільки пасажирів, скільки їх вміщують 6 більших автобусів?
Тема. Самостійна робота № 2
Математичний диктант (для обох варіантів)
• Записати цифрами числа: 47 235, 70 300, 80 050, 7 707, 10 005, 70 080.
• Записати попереднє і наступне числа до числа 12 999.
• Розкласти на розрядні доданки число 43 508.
• Визначити, скільки всього сотень у числі 53 485.
Варіант I
1. У магазині було 384 пари взуття, з них чоловічого взуття 1/4, а жіночого — 1/3у від усіх пар взуття, решта — дитяче взуття. Скільки пар дитячого взуття було в магазині?
2. Обчислити.
3. Порівняти.
34 850 і 34 750
90 099 і 89 999
20 200 і 22 000
857 035 і 857 030
Варіант II
1. У три магазини розвезли 828 кг масла. Перший магазин отримав 1/4, другий — 1/3 від усієї кількості масла, третій — решту. Скільки кілограмів масла отримав третій магазин?
2. Обчислити.
3. Порівняти.
45 760 і 45 660
80 088 і 89 900
30 300 і 33 000
56 402 і 56 400
Варіант I
1. Обчислити.
1 735 + 248
837 — 498
601 + 129 + 256
688 — 198 + 259
2. Розв’язати рівняння. х — 38 = 264
3. Обчислити значення виразу 10 043 — (8627 + a), якщо a = 143.
4. На шосе працювали 3 бригади. Перша бригада відремонтувала 5 км 500 м дороги, друга — на 1 км 100 м більше, ніж перша, а третя — на 4 км 900 м більше, ніж перша і друга разом. Скільки кілометрів дороги відремонтували три бригади разом?
5. Обчислити периметр трикутника зі сторонами 1 см 2 мм, 3 см 5 мм, 5 см 1 мм.
Варіант II
1. Обчислити.
724 — 242
42 365 + 4 513
207 + 138 + 365
4 000 — 2 207 + 1 009
2. Розв’язати рівняння. х + 18 = 2 001.
3. Обчислити значення виразу 21 810 + 7 308 — a, якщо a = 208.
4. Учні першої школи зібрали 12 кг 400 г шипшини, другої — на 5 кг 200 г менше, ніж першої, а третьої — на 10 кг 700 г менше, ніж учні першої та другої разом. Скільки кілограмів шипшини зібрали учні трьох шкіл разом?
5. Обчислити периметр рівностороннього трикутника зі стороною 13 см.
Додаткове завдання (для обох варіантів)
У перших класах 250 учнів, у других класах школи — на 140 дітей більше. А в третіх класах — у 2 рази менше, ніж у перших і других класах разом. Скільки всього дітей у школі?
Тема.Самостійна робота№ 4
Варіант I
1. Обчислити.
2. Мотоцикліст проїхав за 4 год. відстань 232 км, а 2 год. — зі швидкістю 46 км/год. На скільки більше була у мотоцикліста швидкість першого разу?
3. Сторона квадрата 8 см, а другого — у 2 рази довша. Знайти периметр другого квадрата.
Варіант II
1. Обчислити.
2. Відстань між двома пристанями 204 км. Катер долає її за 6 год. За скільки годин пройде цю відстань буксир, якщо його швидкість на 22 км/год менша, ніж швидкість катера?
3. Ширина прямокутника 4 дм, а довжина — у 3 рази більша. Знайти периметр цього прямокутника.
Тема. самостійна робота № 5
Варіант I
1. За течією річки теплохід пройшов відстань 288 км за 9 год. Скільки часу потрібно йому, щоб подолати цю відстань проти течії, якщо його швидкість проти течії на 8 км/год. менша, ніж за течією?
2. Обчислити.
3. Присадибна ділянка має форму прямокутника. Довжина ділянки 36 м, а ширина на 12 м коротша. 1/4 площі займає сад. Яку площу займає сад?
Варіант II
1. Автомобіль за 4 години проїхав 300 км. За скільки годин автомобіль проїде відстань 237 км, якщо його швидкість збільшиться на 4 км/год.?
2. Обчислити.
3. Довжина дослідного поля прямокутної форми 324 м, а ширина у 4 рази менша. Посіви гречки займають 1/9 площі поля. Знайти площу, відведену для гречки.
Математика, 4 клас
Пояснювальна записка
Завдання для контрольних робіт у 4 класі розроблено відповідно до
програми з математики, автори Михайло Богданович, Лідія Кочина, Наталія
Листопад, Валентина Шпакова (видавництво
„Початкова школа”, Київ – 2006.)
та підручника „Математика”, 4 клас, автор М.В.Богданович (видавництво «Освіта», Київ – 2004.).
Контрольні роботи комбіновані, подані у двох варіантах, кожен з яких
складається з 4-ох завдань.
Контрольна робота №1 містить:
1)
складену задачу на знаходження третього доданка
(ускладнена простою задачею на знаходження частини числа);
2)
4 числових вирази: два з них на порядок виконання
арифметичних дій (різних ступенів) і два на виконання арифметичних дій з
величинами (маса);
3)
знаходження частини числа і числа за його частиною;
4)
розв’язування нерівностей.
Контрольна робота № 2 містить:
1)
складену задачу на знаходження площі прямокутника (з
ускладненням);
2)
чотири числових вирази, один з яких – на виконання
арифметичних дій різних ступенів і один – на виконання арифметичних дій з
величинами (довжина);
3)
порівняння одиниць величин;
4)
розв’язування
рівняння.
Контрольна робота № 3 містить:
1)
складену задачу на ділення на вміщення;
2)
п’ять
числових виразів, один з яких – на порядок виконання арифметичних дій різних
ступенів, а два – на виконання арифметичних дій з величинами (маса);
3)
розв’язування
рівняння;
4)
проста задача на знаходження числа за його частиною.
Контрольна
робота з математики оцінюється згідно з визначеними критеріями, які подано в
методичному посібнику „Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів
початкової школи”, видавництво „Початкова школа”. – Київ, 2002.
Рівень
навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії
оцінювання
|
Початковий
|
1
|
Робота виконана, але допущено 9
і більше помилок
|
2
|
Робота виконана, але допущено 8
грубих помилок або правильно виконано 1/3 запропонованих завдань
|
|
3
|
Робота виконана, але допущено 7
грубих помилок
|
|
Середній
|
4
|
Робота в цілому виконана, але
допущено 6 грубих помилок
|
5
|
Робота в цілому виконана, але
допущено 5 грубих помилок або правильно виконано ½ запропонованих завдань
|
|
6
|
Робота в цілому виконана, але
допущено 4 грубі помилки
|
|
Достатній
|
7
|
Робота виконана в повному
обсязі, але допущено 3 грубі помилки
|
8
|
Робота виконана в повному
обсязі, але допущено 2 грубі помилки або правильно виконано 2/3 запропонованих завдань
|
|
9
|
Робота виконана в повному
обсязі, охайно, але допущено 1 грубу помилку
|
|
Високий
|
10
|
Робота виконана в повному
обсязі з дотриманням усіх визначених вимог, але є 1 негруба помилка або 2-3
охайних виправлення
|
11
|
Робота виконана в повному
обсязі, у ній немає помилок, але є одне виправлення
|
|
12
|
Робота виконана в повному
обсязі, правильно і охайно
|
Текст контрольної роботи №1
1 варіант
1. Обчисли:
9 855 : 5 + 208 • 4 14 т
870 кг + 36 т 096 кг
(5 083
– 1 835) : 2 5 ц
08 кг – 56 кг
2. Розв’яжи задачу:
За 3 дні зібрали 900 кг моркви. Першого
дня зібрали третину всієї моркви, другого дня зібрали 110 кг моркви, а третього
дня зібрали решту. Скільки кілограмів моркви зібрали третього дня?
3. Знайди:
1/3 від
822; число, якщо 1/3 його
становить 129.
4. При яких значеннях букви а справджується
подана нерівність?
30 : а > 5
2 варіант
1. Обчисли:
7 155 :
5 + 409 • 7 25 т 039 кг + 48 т 840 кг
(6 384
– 3 468) : 2 7 ц
06 кг – 59 кг
2. Розв’яжи задачу:
За три дні читальний зал бібліотеки
відвідало 800 читачів. Першого дня – чверть всіх читачів, другого дня – 120 читачів. Решта читачів відвідали бібліотеку третього
дня. Скільки читачів відвідало бібліотеку третього дня?
3. Знайди:
1/4 від
668; число, якщо 1/2 його
становить 146
4. При яких значеннях букви а справджується
подана нерівність?
а •
6 < 30
Розв’язок контрольної роботи № 1
1варіант
1.
Задача
1) 900
: 3 = 300 (кг) – зібрали моркви першого дня;
2) 300
+ 110 = 410 (кг) – зібрали моркви за 2 дні;
3) 900
– 410 = 490 (кг)
Відповідь: третього дня зібрали
490 кг моркви.
2. 9 855
: 5 + 208 • 4 =
2 803
(5 083
– 1 835) : 2 = 1 624
14 т 870 кг + 36 т 096 кг = 50 т 966 кг
5 ц 08 кг – 56 кг = 4 ц 52 кг
3. 1/3 від 822 = 274 129 • 3 = 387
822 : 3 •
1 = 274
4. 30 : а > 5
а = 1 30 : 1 > 5 30 > 5
а = 2 30 : 2 > 5 15 > 5
а = 3 30 : 3 > 5 10 > 5
а = 5 30 : 5 > 5 6 > 5
2 варіант
1.
Задача
1) 800
: 4 = 200(ч.) – відвідало першого дня;
2) 200
+ 120 = 320(ч.) – відвідало за 2 дні;
3) 800
– 320 =480(ч.)
Відповідь: третього дня
бібліотеку відвідало 480 читачів.
2. 7 155
: 5 + 409 • 7 = 4 294
(
6 384 – 3 468 ) : 2 = 1 458
25 т 039 кг + 48 т 840 кг = 73 т 879
кг
7 ц 06 кг – 59 кг = 6 ц 47 кг
3.
1/4 від 668 = 167 146 • 2 = 292
668 :
4 • 1 = 167
4. а • 6 < 30
а =1 1 • 6 < 30 6 <
30
а =2 2 •
6 < 30 12 < 30
а =3 3 • 6 < 30 18 <
30
а = 4 4 •
6 < 30
24 < 30
Текст контрольної роботи №2
1 варіант
1. Розв’яжи задачу:
Присадибна ділянка має форму прямокутника.
Довжина садиби 70 м, а ширина 42 м.
2/7 площі садиби займають будівлі, двір і сад, а решту площі – город. Яку площу
займає город?
2. Обчисли:
4 • 475 7 368 : 4 + 145
21 848
- 3 698 91 км 200
м : 6
Порівняй:
175 с ... 3
хв
9 км 720 м ... 972 м
2 кг ... 300 г
4. Розв’яжи рівняння:
4 •
а = 21 112
2 варіант
1. Розв’яжи задачу:
На одній
ділянці школярі виростили 624 т капусти, а на другій – у 2 рази більше. 3/6
всієї капусти залишили на корм кролям. Скільки тонн капусти залишили на корм
кролям?
2. Обчисли:
6 • 385 3 090 : 5 + 219
50 442 – 19
356 30 т 8 ц :
7
3. Порівняй:
4 год ...
239 хв
4 520
см ... 45 м 20 см
8 т ... 10 ц
4. Розв’яжи рівняння:
x • 7 = 85 120
Розв’язок контрольної роботи № 2
1 варіант
1.
Задача
1) 70 • 42 = 2 940 (м2) – площа
ділянки;
2) 2 940 : 7 • 2 –
840 (м2) –займають будівлі, двір і сад;
3) 2 940 – 840 = 2 100(м2)
Відповідь:
город займає 2 100 м2.
2. 4 • 475 = 1 900
21 848 – 3 698 = 18 150
7 368 : 4 + 145 = 1 987
91 км
200 м : 6 = 15 км 200 м
3. 175 с < 3 хв
9 км 720 м > 972 м
2 кг > 300 г
4. 4 • а =
21 112
а
= 21 112 : 4
а
= 5278________
4 •
5 278 = 21 112
21 112 = 21
112
2 варіант
1.
Задача
1) 624 •
2 = 1248(т) – виростили на другій
ділянці;
2) 624
+ 1248 = 1872(т) – виростили на двох
ділянках;
3) 1872 : 6 • 3 = 936 (т)
Відповідь:
школярі залишили кролям 936 т капусти.
2. 6 • 385 = 2 310
50 442
– 19 356 = 31 086
3 090 : 5 + 219 = 837
30 т 8 ц : 7
= 4 т 4 ц
3. 4 год
> 239 хв
4 520 см = 45 м 20 см
8 т > 10 ц
4. х • 7 = 85 120
х = 85 120 : 7
х = 12 160________
12 160 • 7 = 85 120
85 120 = 85 120
Текст контрольної роботи №3
1 варіант
1. Розв’яжи задачу:
Фермери з першої ділянки зібрали 912 кг
помідорів, а з другої в 3 рази менше, ніж з першої. Всі помідори вони розклали
в ящики, по 8 кг у кожний. Скільки ящиків знадобилося?
2. Обчисли:
1 348 • 3 + 19 860 : 4 5 т 423 кг + 2 т 098 кг
8 802 :
9 90 ц 07 кг – 72 ц
58 кг
5 604 • 8
3. Розв’яжи рівняння:
x • 8 = 25 048
4. Туристи пройшли 30 км, що становить 1/6
шляху. Скільки кілометрів становить весь шлях?
2 варіант
1. Розв’яжи задачу:
Орендарі
зібрали 1 064 кг яблук, а груш у 4 рази менше, ніж яблук. Всі фрукти
розклали в ящики, по 5 кг у кожний. Скільки ящиків знадобилося?
2. Обчисли:
1 476 • 4 + 18 832 : 8 6 кг 908 г + 3 кг 092 г
7 880 :
8 80
ц – 36 ц 28 кг
4 509 • 7
3. Розв’яжи рівняння:
x : 7 =
24 056
4. Учень прочитав 40 сторінок книжки, що
становить 1/10 всієї книжки. Скільки сторінок у книжці?
Розв’язок
контрольної роботи № 3
1 варіант.
1.
Задача
1)
912 : 3 = 304 (кілограмів) – зібрали з другої ділянки;
2)
912 + 304 = 1216 (кілограмів) – зібрали з двох ділянок;
3)
1216 : 8 = 152 (ящ)
Відповідь:
знадобилося 152 ящики.
2. 1 348
• 3 + 19 860 : 4 = 9 009
8 802 : 9 = 978
5 604 • 8 =
44 832
5 т 423 кг + 2 т 098 кг = 7 т 521 кг
90 ц 07 кг – 72 ц 58 кг = 17 ц 49 кг
3. х • 8 = 25 048
х = 25 048 : 8
х = 3 131
3 131 • 8 =
25 048
25 058 = 25 048
4)
Задача
30
• 6 = 180 (км)
Відповідь:
весь шлях становить 180 км.
2 варіант
1.
Задача
1)
1 064 : 4 = 266 (кг) – зібрали груш;
2)
1 064 + 266 = 1330 (кг) – зібрали яблук і груш;
3)
1330 : 5 = 266 (ящ).
Відповідь:
знадобилося 266 ящиків.
2. 1 476
• 4 + 18 832 : 8
= 8 258
7 880
: 8 = 985
4 509 • 7 =
31 563
6 кг 908 г + 3 кг 092 г = 10 кг
80 ц – 36 ц 28 кг = 43 ц 72 кг
3. х
: 7 = 24 056
х
= 7 • 24 056
х =
168 392________
168 392 : 7 = 24 056
24 056 = 24 056
4. Задача
40 • 10 = 400 (ст).
Відповідь: у книжці 400 сторінок.
Контрольна робота № 2
Тема: Нумерація багатоцифрових чисел
Варіант І
1. 1.Познач число, у якому 3тис. 2 сот. 5 дес. 4 од. 1б.
а) 30.254 б) 3. 524 в) 3.254
2. Запиши числами такі числа: 2б.
Сто вісімдесят тисяч сімдесят вісім _____________________
Сорок тисяч п’ять ____________________________
Шістсот одиниць класу тисяч і триста одна одиниця класу одиниць ________________
Сто п’ятдесят одиниць ІІ класу і 45 одиниць І класу _____________
3.Розклади число на розрядні доданки: 1б.
800.323 = ______________________________________________
4.У кожному числі підкресли клас тисяч:
483. 050, 90.356, 7. 634 1б.
5.Яка з нерівностей є правильною: 1б.
а) 87.199 < 120.001 б) 302.175 < 32.175 в) 70.007 > 70.070
6. Порівняй іменовані числа: 1б.
429 км …. 429.000м 60.700кг ….67 т
7. Розв’яжи приклади 2б.
30.000 : 100 = _______________
250 ∙ 10 = ________________
8. Встав потрібне, щоб нерівність була правильною: 1б.
43.250 > 43.000 + ________________
9. Який вираз є розв’язанням задачі? 2б.
Із 4 кг пшениці виробляють 6 кг борошна. Скільки можна виробити борошна із 12 кг пшениці?
а) 12 : 4 : 3 б) 6 ∙ ( 12:4) в) 12:4 ∙ 6
Контрольна робота № 2
Тема: Нумерація багатоцифрових чисел
Варіант ІІ
1. Познач число, у якому 7тис. 5 сот. 3 дес. 4 од. 1б.
а) 70.534 б) 7. 524 в) 7.534
2. Запиши числами такі числа: 2б.
Сто тридцять тисяч сімдесят шість _____________________
Двадцять тисяч три ____________________________
Триста одиниць класу тисяч і триста одна одиниця класу одиниць ______________
Сімсот п’ятдесят одиниць ІІ класу і 34 одиниць І класу _____________
3.Розклади число на розрядні доданки: 1б.
405.703 = ______________________________________________
4.У кожному числі підкресли клас одиниць:
249. 050, 90.356, 7. 634 1б.
5.Яка з нерівностей є правильною: 1б.
а) 27.499 > 167.001 б) 302.175 < 32.175 в) 70.007 < 70.070
6. Порівняй іменовані числа: 1б.
429 т …. 429.000кг 60.700 м ….67 км
7. Розв’яжи приклади 2б.
50.000 : 1000 = _______________
3.400 ∙ 10 = ________________
8. Встав потрібне, щоб нерівність була правильною: 1б.
43.250 < 43.000 + ________________
9. Який вираз є розв’язанням задачі? 2б.
Із 4 кг проса виробляють 7 кг пшона. Скільки можна виробити борошна із 12 кг пшениці?
а) 12 : 4 : 3 б) 7 ∙ ( 12:4) в) 12:4 ∙ 7
Немає коментарів:
Дописати коментар