"Рахівничок"

Самостійна робота №1
Варіант I
1. Юннати зібрали 420 г насіння буряків і 360 г насіння моркви. Четверту частину від усього насіння вони посіяли, а решту віддали на дослідницьку станцію. Скільки грамів насіння посіяли юннати?
2. Обчислити.
3. Знайти частку та остачу від ділення: 66 : 8.

Варіант II
1. Школярі зібрали 240 кг липового цвіту і 180 кг ромашки. Третину лікарських трав вони віддали в аптеку, а решту — до лікарні. Скільки кілограмів лікарських трав віддали школярі до лікарні?
2. Обчислити.
image23
3. Знайти частку та остачу від ділення: 49 : 6.
Додаткове завдання (для обох варіантів)
Один менший автобус вміщує 30 пасажирів, а більший — 40. Скільки потрібно менших автобусів, щоб розмістити стільки пасажирів, скільки їх вміщують 6 більших автобусів?


Тема. Самостійна робота  № 2


Математичний диктант (для обох варіантів)
• Записати цифрами числа: 47 235, 70 300, 80 050, 7 707, 10 005, 70 080.
• Записати попереднє і наступне числа до числа 12 999.
• Розкласти на розрядні доданки число 43 508.
• Визначити, скільки всього сотень у числі 53 485.
Варіант I
1. У магазині було 384 пари взуття, з них чоловічого взуття 1/4, а жіночого — 1/3у від усіх пар взуття, решта — дитяче взуття. Скільки пар дитячого взуття було в магазині?
2. Обчислити.
image69
3. Порівняти.
34 850 і 34 750
90 099 і 89 999
20 200 і 22 000
857 035 і 857 030

Варіант II
1. У три магазини розвезли 828 кг масла. Перший магазин отримав 1/4, другий — 1/3 від усієї кількості масла, третій — решту. Скільки кілограмів масла отримав третій магазин?
2. Обчислити.
image68
3. Порівняти.
45 760 і 45 660
80 088 і 89 900
30 300 і 33 000
56 402 і 56 400


                                        Самостійна робота№3
Варіант I
1. Обчислити.
1 735 + 248
837 — 498
601 + 129 + 256
688 — 198 + 259
2. Розв’язати рівняння. х — 38 = 264
3. Обчислити значення виразу 10 043 — (8627 + a), якщо a = 143.
4.  На шосе працювали 3 бригади. Перша бригада відремонтувала 5 км 500 м дороги, друга — на 1 км 100 м більше, ніж перша, а третя — на 4 км 900 м більше, ніж перша і друга разом. Скільки кілометрів дороги відремонтували три бригади разом?
5. Обчислити периметр трикутника зі сторонами 1 см 2 мм, 3 см 5 мм, 5 см 1 мм.

Варіант II
1. Обчислити.
724 — 242
42 365 + 4 513
207 + 138 + 365
4 000 — 2 207 + 1 009
2. Розв’язати рівняння. х + 18 = 2 001.
3. Обчислити значення виразу 21 810 + 7 308 — aякщо a = 208.
4. Учні першої школи зібрали 12 кг 400 г шипшини, другої — на 5 кг 200 г менше, ніж першої, а третьої — на 10 кг 700 г менше, ніж учні першої та другої разом. Скільки кілограмів шипшини зібрали учні трьох шкіл разом?
5.  Обчислити периметр рівностороннього трикутника зі стороною 13 см.
Додаткове завдання (для обох варіантів)
У перших класах 250 учнів, у других класах школи — на 140 дітей більше. А в третіх класах — у 2 рази менше, ніж у перших і других класах разом. Скільки всього дітей у школі?

Тема.Самостійна робота№ 4



Варіант I
1. Обчислити.
image118
2. Мотоцикліст проїхав за 4 год. відстань 232 км, а 2 год. — зі швидкістю 46 км/год. На скільки більше була у мотоцикліста швидкість першого разу?
3. Сторона квадрата 8 см, а другого — у 2 рази довша. Знайти периметр другого квадрата.

Варіант II
1. Обчислити.
image119
2. Відстань між двома пристанями 204 км. Катер долає її за 6 год. За скільки годин пройде цю відстань буксир, якщо його швидкість на 22 км/год менша, ніж швидкість катера?
3. Ширина прямокутника 4 дм, а довжина — у 3 рази більша. Знайти периметр цього прямокутника.

Тема. самостійна робота № 5


Варіант I
1. За течією річки теплохід пройшов відстань 288 км за 9 год. Скільки часу потрібно йому, щоб подолати цю відстань проти течії, якщо його швидкість проти течії на 8 км/год. менша, ніж за течією?
2. Обчислити.
3. Присадибна ділянка має форму прямокутника. Довжина ділянки 36 м, а ширина на 12 м коротша. 1/4 площі займає сад. Яку площу займає сад?

Варіант II
1. Автомобіль за 4 години проїхав 300 км. За скільки годин автомобіль проїде відстань 237 км, якщо його швидкість збільшиться на 4 км/год.?
2. Обчислити.
image145
3. Довжина дослідного поля прямокутної форми 324 м, а ширина у 4 рази менша. Посіви гречки займають 1/9 площі поля. Знайти площу, відведену для гречки.


Математика, 4 клас

Пояснювальна записка

Завдання для контрольних робіт у 4 класі розроблено відповідно до програми з математики, автори Михайло Богданович, Лідія Кочина, Наталія Листопад, Валентина Шпакова (видавництво „Початкова школа”, Київ – 2006.) та підручника „Математика”, 4 клас, автор М.В.Богданович (видавництво «Освіта», Київ 2004.).
Контрольні роботи комбіновані, подані у двох варіантах, кожен з яких складається з 4-ох  завдань.
Контрольна робота №1 містить:
1)            складену задачу на знаходження третього доданка (ускладнена простою задачею на знаходження частини числа);
2)            4 числових вирази: два з них на порядок виконання арифметичних дій (різних ступенів) і два на виконання арифметичних дій з величинами (маса);
3)            знаходження частини числа і числа за його частиною;
4)            розв’язування нерівностей.
Контрольна робота № 2 містить:
1)           складену задачу на знаходження площі прямокутника (з ускладненням);
2)           чотири числових вирази, один з яких – на виконання арифметичних дій різних ступенів і один – на виконання арифметичних дій з величинами (довжина);
3)           порівняння одиниць величин;
4)           розвязування рівняння.
Контрольна робота № 3 містить:
1)      складену задачу на ділення на вміщення;
2)      пять числових виразів, один з яких – на порядок виконання арифметичних дій різних ступенів, а два – на виконання арифметичних дій з величинами (маса);
3)      розвязування рівняння;
4)      проста задача на знаходження числа за його частиною.

Контрольна робота з математики оцінюється згідно з визначеними критеріями, які подано в методичному посібнику „Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи”, видавництво „Початкова школа”. – Київ, 2002.

Рівень навчальних досягнень
Бали
Критерії оцінювання
Початковий
1
Робота виконана, але допущено 9 і більше помилок
2
Робота виконана, але допущено 8 грубих помилок або правильно виконано 1/3 запропонованих завдань
3
Робота виконана, але допущено 7 грубих помилок
Середній
4
Робота в цілому виконана, але допущено 6 грубих помилок
5
Робота в цілому виконана, але допущено 5 грубих помилок або правильно виконано ½ запропонованих завдань
6
Робота в цілому виконана, але допущено 4 грубі помилки
Достатній
7
Робота виконана в повному обсязі, але допущено 3 грубі помилки
8
Робота виконана в повному обсязі, але допущено 2 грубі помилки або правильно виконано 2/3 запропонованих завдань
9
Робота виконана в повному обсязі, охайно, але допущено 1 грубу помилку
Високий
10
Робота виконана в повному обсязі з дотриманням усіх визначених вимог, але є 1 негруба помилка або 2-3 охайних виправлення
11
Робота виконана в повному обсязі, у ній немає помилок, але є одне виправлення
12
Робота виконана в повному обсязі, правильно і охайно



Текст контрольної роботи №1

1 варіант
1.  Обчисли:
 9 855 : 5 + 208 4                                          14 т 870 кг + 36 т 096 кг
(5 083 – 1 835) : 2                                           5 ц 08 кг – 56 кг

2.  Розв’яжи задачу:
     За 3 дні зібрали 900 кг моркви. Першого дня зібрали третину всієї моркви, другого дня зібрали 110 кг моркви, а третього дня зібрали решту. Скільки кілограмів моркви зібрали третього дня?

3.  Знайди:
1/3 від 822;          число, якщо 1/3 його становить 129.

4.  При яких значеннях букви  а справджується подана нерівність?
                           30 : а > 5

2 варіант
1.  Обчисли:
7 155 : 5 + 409 7                                            25 т 039 кг + 48 т 840 кг
(6 384 – 3 468) : 2                                            7 ц 06 кг – 59 кг

2.  Розв’яжи задачу:
     За три дні читальний зал бібліотеки відвідало 800 читачів. Першого дня – чверть всіх читачів, другого дня –  120 читачів.  Решта читачів відвідали бібліотеку третього дня. Скільки читачів відвідало бібліотеку третього дня?

3.  Знайди:
1/4 від 668;            число, якщо 1/2 його становить 146

4.  При яких значеннях букви  а справджується подана нерівність?
                             а 6 < 30


Розв’язок контрольної роботи № 1

1варіант
1.                                                Задача
1)       900 : 3 = 300 (кг) – зібрали моркви першого дня;
2)       300 + 110 = 410 (кг) – зібрали моркви за 2 дні;
3)       900 – 410 = 490 (кг)
Відповідь: третього дня зібрали 490 кг моркви.

2.   9 855 : 5 + 208 4 = 2 803
      (5 083 – 1 835) : 2 = 1 624
      14 т 870 кг + 36 т 096 кг = 50 т 966 кг
  5 ц 08 кг – 56 кг = 4 ц 52 кг

3. 1/3 від 822 = 274                           129 3 = 387                                          
      822 : 3 1 = 274  
                                                             
4.                                 30 : а > 5

     а = 1                30 : 1 > 5                 30 > 5
      а = 2                30 : 2 > 5                 15 > 5
      а = 3                30 : 3 > 5                 10 > 5
      а = 5                30 : 5 > 5                   6 > 5

2 варіант
1.                                                                                                    Задача

1)       800 : 4 = 200(ч.) – відвідало  першого дня;
2)       200 + 120 = 320(ч.) – відвідало за 2 дні;
3)       800 – 320 =480(ч.)
Відповідь: третього дня бібліотеку відвідало 480 читачів.
  
   2.     7 155 : 5 + 409   7 = 4 294
            ( 6 384 – 3 468 ) : 2 = 1 458
            25 т 039 кг + 48 т 840 кг = 73 т 879 кг
            7 ц 06 кг – 59 кг = 6 ц 47 кг              
   

   3.          1/4 від 668 = 167                                         146 2 = 292
                 668 : 4 • 1 = 167
 
   4.                                а  •  6 < 30
           а =1               1   6 <  30                      6 <  30
           а =2               2 6 <  30                      12 < 30
           а =3               3   6 <  30                     18 <  30
           а = 4              4 6 <  30                      24 < 30 
                                                          

          

Текст контрольної роботи №2

1 варіант
1.  Розв’яжи задачу:
     Присадибна ділянка має форму прямокутника. Довжина садиби 70 м, а ширина 42 м. 2/7 площі садиби займають будівлі, двір і сад, а решту площі – город. Яку площу займає город?

2.  Обчисли:
4 475                                                   7 368 : 4 + 145  
21 848 -  3 698                                      91 км 200 м : 6

Порівняй:
175 с ... 3 хв
 9 км 720 м ... 972 м
 2 кг ... 300 г

4.  Розв’яжи рівняння:
           4 а = 21 112

2 варіант
1.  Розв’яжи задачу:
На одній ділянці школярі виростили 624 т капусти, а на другій – у 2 рази більше. 3/6 всієї капусти залишили на корм кролям. Скільки тонн капусти залишили на корм кролям?

2.  Обчисли:
6 385                                          3 090 : 5 + 219  
50 442 – 19 356                           30 т 8 ц : 7

3.  Порівняй:
4 год ... 239 хв                           
4 520 см ... 45 м 20 см
 8 т ... 10 ц  

4.  Розв’яжи рівняння:
           x 7 = 85 120


Розв’язок контрольної роботи № 2

1 варіант
1.                                                                                                       Задача

          1)   70   42 = 2 940 (м2) – площа ділянки;
          2)   2 940 : 7   2 – 840 (м2) –займають будівлі, двір і сад;
          3)   2 940 – 840 = 2 100(м2)
           Відповідь: город займає 2 100 м2.  
   
    2.     4    475 = 1 900
            21 848 – 3 698 = 18 150
            7 368 : 4 + 145 = 1 987
            91 км 200 м : 6 = 15 км 200 м

3.    175 с <  3 хв
        9 км 720 м > 972 м
        2 кг >  300 г

4.    4   а = 21 112
            а = 21 112 : 4                                           
            а = 5278________
            4 5 278 = 21 112                                      
            21 112   =  21 112                                       
                                                                              
2 варіант      
          
1.                                           Задача

       1)  624  2 = 1248(т) – виростили на другій ділянці;
       2)  624 + 1248 =  1872(т) – виростили на двох ділянках;
       3)  1872 : 6   3 = 936 (т)
         Відповідь: школярі залишили кролям 936 т капусти.

2.      6   385 = 2 310
         50 442 – 19 356 = 31 086
         3 090 : 5 + 219 = 837
         30 т 8 ц : 7 = 4 т 4 ц
3.    4 год >  239 хв
              4 520 см =  45 м 20 см
              8 т > 10 ц

4.     х  7 = 85 120
               х = 85 120 : 7                                   
               х = 12 160________                                        
             12 160   7 = 85 120                          
              85 120 = 85 120                              



Текст контрольної роботи №3

1 варіант
1.  Розв’яжи задачу:
     Фермери з першої ділянки зібрали 912 кг помідорів, а з другої в 3 рази менше, ніж з першої. Всі помідори вони розклали в ящики, по 8 кг у кожний. Скільки ящиків знадобилося?

2.  Обчисли:
1 348 3 + 19 860 : 4                  5 т 423 кг + 2 т 098 кг
8 802 : 9                                       90 ц 07 кг – 72 ц 58 кг
5 604 8

3.  Розв’яжи рівняння:
           x 8 = 25 048

4.  Туристи пройшли 30 км, що становить 1/6 шляху. Скільки кілометрів становить весь шлях?

2 варіант
1.  Розв’яжи задачу:
Орендарі зібрали 1 064 кг яблук, а груш у 4 рази менше, ніж яблук. Всі фрукти розклали в ящики, по 5 кг у кожний. Скільки ящиків знадобилося?

2.  Обчисли:
1 476 4 + 18 832 : 8                 6 кг 908 г + 3 кг 092 г
7 880 : 8                                      80 ц – 36 ц 28 кг
4 509 7

3.  Розв’яжи рівняння:
      x : 7 = 24 056

4.  Учень прочитав 40 сторінок книжки, що становить 1/10 всієї книжки. Скільки сторінок у книжці?


Розвязок контрольної роботи № 3

1 варіант.

1.                                                                                                                           Задача

1)      912 : 3 = 304 (кілограмів) – зібрали з другої ділянки;
2)      912 + 304 = 1216 (кілограмів) – зібрали з двох ділянок;
3)      1216 : 8 = 152 (ящ)
Відповідь: знадобилося 152 ящики.

2.   1 348 3  + 19 860 : 4 = 9 009
       8 802 : 9 = 978
       5 604   8 = 44 832
       5 т 423 кг + 2 т 098 кг = 7 т 521 кг
 90 ц 07 кг – 72 ц  58 кг = 17 ц 49 кг

3.    х   8 = 25 048
       х = 25 048 : 8
       х = 3 131
            3 131   8 = 25 048
            25 058 = 25 048

4)                                                       Задача
30    • 6  = 180 (км)
Відповідь: весь шлях становить 180 км.


2 варіант

1.                                                                                                                             Задача
1)      1 064 : 4 = 266 (кг) – зібрали груш;
2)      1 064 + 266 = 1330 (кг) – зібрали яблук і груш;
3)      1330 : 5 = 266 (ящ).
Відповідь: знадобилося 266 ящиків.

2.   1 476 4 + 18 832 : 8 = 8 258
      7 880 : 8 = 985
      4 509 7  = 31 563
      6 кг 908 г + 3 кг 092 г = 10 кг
      80 ц – 36 ц 28 кг = 43 ц 72 кг

3.    х : 7 = 24 056
                х = 7  24 056
       х = 168 392________
      168 392 : 7 = 24 056
      24 056 = 24 056

4.                                                Задача

40 • 10 = 400 (ст).

Відповідь: у книжці 400 сторінок.
Контрольна робота № 2
Тема: Нумерація багатоцифрових чисел
Варіант І
1.                  1.Познач число, у якому 3тис. 2 сот. 5 дес. 4 од.                1б.
       а) 30.254                     б) 3. 524           в) 3.254
2. Запиши числами такі числа:                                                2б.
Сто вісімдесят тисяч сімдесят вісім _____________________
Сорок тисяч п’ять ____________________________
Шістсот одиниць класу тисяч і триста одна одиниця класу одиниць ________________
Сто п’ятдесят одиниць ІІ класу і 45 одиниць І класу _____________
3.Розклади число на розрядні доданки:                                  1б.
800.323 = ______________________________________________
4.У кожному числі підкресли клас тисяч:
483. 050,    90.356,   7. 634                                                         1б.
5.Яка з нерівностей є правильною:                                          1б.
а) 87.199 < 120.001          б) 302.175 <  32.175     в) 70.007  >  70.070
6. Порівняй іменовані числа:                                                    1б.
429 км …. 429.000м            60.700кг ….67 т
7. Розв’яжи приклади                                                                 2б.
30.000 : 100 = _______________        
250 ∙ 10 = ________________
8. Встав потрібне, щоб нерівність була правильною:            1б.
43.250 > 43.000 + ________________
9. Який вираз є розв’язанням задачі?                                      2б.
Із 4 кг  пшениці виробляють 6 кг борошна. Скільки можна виробити борошна із 12 кг пшениці?
а) 12 : 4 : 3               б) 6 ∙ ( 12:4)        в) 12:4 ∙ 6
Контрольна робота № 2
Тема: Нумерація багатоцифрових чисел
Варіант ІІ
1.      Познач число, у якому 7тис. 5 сот. 3 дес. 4 од.                1б.
       а) 70.534                     б) 7. 524           в) 7.534
2. Запиши числами такі числа:                                                2б.
Сто тридцять тисяч сімдесят шість _____________________
Двадцять  тисяч три ____________________________
Триста одиниць класу тисяч і триста одна одиниця класу одиниць ______________
Сімсот п’ятдесят одиниць ІІ класу і 34 одиниць І класу _____________
3.Розклади число на розрядні доданки:                                  1б.
405.703 = ______________________________________________
4.У кожному числі підкресли клас одиниць:
249. 050,    90.356,   7. 634                                                         1б.
5.Яка з нерівностей є правильною:                                          1б.
а) 27.499 > 167.001          б) 302.175 <  32.175     в) 70.007  < 70.070
6. Порівняй іменовані числа:                                                    1б.
429 т …. 429.000кг           60.700 м ….67 км
7. Розв’яжи приклади                                                                 2б.
50.000 : 1000 = _______________        
3.400 ∙ 10 = ________________
8. Встав потрібне, щоб нерівність була правильною:            1б.
43.250 <  43.000 + ________________
9. Який вираз є розв’язанням задачі?                                      2б.
Із 4 кг проса виробляють 7 кг пшона. Скільки можна виробити борошна із 12 кг пшениці?
а) 12 : 4 : 3               б) 7 ∙ ( 12:4)        в) 12:4 ∙ 7


Немає коментарів:

Дописати коментар